Klantonvriendelijk!

Klantonvriendelijk!

Afgelopen maanden heb ik SDC gebruikt. Ze bieden verschillende abonnementsvormen aan: bijvoorbeeld 1 maand, 3 maanden, een halfjaar en een jaar, waarbij de prijs per maand uiteraard telkens goedkoper wordt: EUR 30 voor 1 maand en ca 15 per maand als je een 3 of 6 maanden abonnement neemt.
Omdat ik geen ervaringen met de site had, heb ik om te beginnen een abonnement van een maand genomen.

Inmiddels zijn we 4 maanden verder en kwam ik er achter dat ze het abonnement telkens stilzwijgend verlengd hadden en hiervoor telkens het hoogste maandtarief via mijn creditcard afgeschreven hadden.
Dit vind ik persoonlijk nogal onfatsoenlijk: ik zou het normaal gevonden hebben als ze na de eerste maand een mailtje hadden gestuurd, met de vraag of je je lidmaatschap wilt verlengen en zo ja, of je dit opnieuw voor een maand wilt doen, of voor een langer periode.

Mijn ongenoegen heb ik aan hun heldpdesk kenbaar gemaakt, maar van enige klantvriendelijkheid was geen sprake. Het antwoord bevatte teksten als: "het is niet ons probleem" en "dan moet je maar beter lezen". Het 'beter lezen'-aspect is ongetwijfeld waar, want het zal in de kleine lettertjes hebben gestaan, maar dan blijf ik het alsnog erg klantonvriendelijk vinden.
Een antwoord in de trant van 'we vinden het heel vervelend voor je, maar bij het inschrijven hebben we dit expliciet benoemd, dus helaas kunnen we weinig voor betekenen' zou al van veel meer empathie getuigd hebben.

Omdat hun reactie niet bevredigend was, heb ik nog een mail gestuurd. In deze mail heb ik op een duidelijke, maar correcte wijze mijn ongenoegen geuit. Ook heb ik gezegd dat ik mijn ervaringen op fora als deze zal plaatsen. Voor SDC was dit aanleiding om mij per direct te verbannen: binnen enkele uren kreeg ik een mail dat mijn lidmaatschap per direct beeindigd was.

De laatste abonnementstermijn heb ik dus wel volledig mogen betalen, maar van de site gebruik maken kan niet meer.

Naast klantonvriendelijk moet ik dus helaas zeggen dat ook het woord 'oplichting' bij mij naar boven komt. Dat is jammer, omdat de meeste andere mensen die van de site gebruik maken een aardige indruk achter gelaten hebben. Alleen de organisatie / Helpdesk vind ik ondermaats. Helaas zijn internet organisaties zeer lastig benaderbaar en geeft dat hen het gevoel dat ze alles kunnen maken. Als dit echter de praktijk was geweest bij een kabelmaatschappij, energie bedrijf of financiele instelling, dan hadden ze binnen de kortste keren Kassa / Radar op hun stoep staan.

Dus: SDC, doe iets aan je klantvriendelijkheid! Op deze manier win je klanten voor je en zul je meer geld verdienen, dan met deze intransparante methoden.

Bezoek SDC Reviews over SDC

3 reacties

Een abonnement stilzwijgend verlengen is tegenwoordig verboden, ook al staat het in de algemene voorwaarden. Abonnementen automatisch verlengen mag niet meer.

Ik ben een tijdje lid geweest.. als single man. Niet alle functies werkten en hou er rekening mee dat je als single guy iets te bieden moet hebben, veel elitaire leden zijn, de lifestyle aan kan en niet vaak toegankelijk is guys nexy doors.

Zeker geen site voor een snelle wip, leer de etiquette en begrijp de papagaaientaal. Voor contacten niet voor alle mannen geschikt. Wel leuk de feestjes.. blogs reizen.. Het lijkt op facebook en pas als je een groep kent zit je er echt midden in.

Ben eenmaal mezelf en niet adaptief om een ander plezier te doen. Voor feestjes bezoek is partyflock vele leuker en heb je sneller contact. En voor 150 euro per jaar en een wereldwijde netwerk vind ik de functies toen amateuristisch.

Alles bij elkaar een dikke 4-! Bovendien heb meer contacten na die verloop van mij. Lidmaatschap en heb ik meer tijd voor spannende en spontane contacten.

Erik

Jammer wat een hoop fakers op deze site leuk om je in te schrijven voor de maker van deze site en zijn portemonnee te spekken

Bezoek SDC Reviews over SDC

Schrijf een reactie op deze review

Stuur me een email als iemand een review schrijft over SDC
Stuur me een email als iemand reageert op mijn review
Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden