NIET DOEN! OPLICHTERS ZIJN HET!

NIET DOEN! OPLICHTERS ZIJN HET!

Pure oplichting.

* Matches voldoen niet aan zoekcriteria
* 99% van de matches vult geen profiel
* Nepprofielen... en niet zo'n beetje ook
* Opzegging per fax erg hoogdrempelig

Ik denk dat iemand eens een onderzoek moet doen naar de juistheid van de gang van zaken bij deze oplichters. Dit is een crimineel bedrijf.
Ben eringetrapt => leergeld heet dat.

Sterke punten
nul-komma-nul

Zwakke punten
* Duur
* Oplichting
* Criminele bende

Bezoek Be2 Reviews over Be2

34 reacties


Beste Luuk,

Graag kom ik met je in contact om te kijken waar het mis is gegaan. Dan kunnen we er wat aan doen of kan ik je eventueel compenseren. Mail anders even naar mij: [email protected] Dan doen we ons best om het op te lossen.

En inhoudelijk:
De kwaliteit van profielen blijft altijd afhankelijk van wat mensen invullen, we doen echter ons best om leden dit zo volledig mogelijk in te laten vullen. En met name betalende leden zijn zelf natuurlijk niet gebaat bij een onjuist profiel en zullen het serieus en naar waarheid invullen.

webmaster be2

hey luuk, sorry dat ik je op deze manier lastig val.. ik ben tegen hetzelfde probleem aangelopen als jou. Ik heb al enkele mails verzonden en ik krijg hier geen antwoord op. nu wil ik je om een gunst vragen... zou je het rekening nummer van b2 hier op deze site kunnen vermelden, op deze manier kan ik de automatische incasso laten blokkeren, het is nu nog mogelijk aangezien ze de mogelijkheid nog niet hebben gehad om het bedrag van me rekening af te schrijven, maar dat zullen ze vast nog een keer proberen. ik weet niet of je het op de 1 of andere manier kunt opzoeken wat het rekeningnummer is waar het bedrag door is afgeschreven, maar dit zou mij goed kunnen helpen..

alvast bedankt voor je moeite!! je zou me kunnen antwoorden op dit mail adres [email protected] of gewoon hier op de site als je dat liever doet

Oplichters, spammers. Ze blijven je lastig vallen met de meest belachelijke profielen in de hoop dat je dan toch eindelijk eens een betaald lidmaatschap neemt. Maar 90% van de profielen is leeg. Je kunt ook niet zien hoeveel betalende en dus actieve leden deze club heeft. 10 miljoen profielen lijkt me nogal veel. Als je ze mailt met vragen krijg je gewoon geen antwoord. Daarnaast ben ik homo en zoek dus een man. Dat heb ik ook duidelijk in mijn profiel aangegeven. Ben: man - zoek: man. Maar in alle correspondentie wordt gerefereerd aan al die leuke, lieve dames die zich op de site bevinden en dat er zeker ook een droomvrouw voor mij bijzit. Nou voor mij is het duidelijk. De wensen van de klant zijn ondergeschikt aan het geld.

het zijn oplichters
HET IS EEN NEP SITE
PROFIELEN DIE VERZONNEN ZIJN'
WE MOETEN DEZE SITE BLOKKEREN.
SCHANDALIG ALS JE ZOVEEL GELD MOET BETALEN EN JE KRIJGT ER WERKELIJK NIKS VOOR TERUG.
MAAK HET ALLEMAAL BEKEND VIA DE MEDIA.
TROS RADAR.TROS OPGELICHT ZIJN AL INGELICHT.

OPGELET!!!!!!!!! DIT ZIJN GEWOON OPLICHTERS
STUUR NOOIT JE HANDTEKENING IN BIJLAGE DOOR!!!!!!

Zijn er nog meer mensen met dezelfde negatieve ervaring?
De site oogt wel professioneel en maakt ook gebruik van sterk beveiligde servers dus dat zit allemaal goed, toch had ik er wel een wantrouwig gevoel over.
De prijzen zijn ook erg duur, maar vooral het feit dat je enkel met creditcard kunt betalen en een handtekening moet sturen als je wil opzeggen, vind ik op z'n minst verdacht te noemen.
Graag wat meer duidelijkheid van mensen die hier meer van kunnen vertellen!

Als de verdenkingen blijken te kloppen hoop ik dat hier snel de correcte maatregelen voor getroffen worden en zoniet mijn excuses, maar dan kan het BE2-team hier wel iets aan doen.
Nog maar zelden meegemaakt dat er op deze manier gewerkt wordt.

volwassendating 100% oplichting heb er 23 verzonden geen enkele retour. wel 40 euro betaald voor niets

volwassendating is nep geen stel dat een reactie geeft wij hebben er 28 verzonden of wel meer maar o mails retour

Groen je laat jouw emailadres zelf achter op een internetpagina.

be2 heeft op de een of andere manier mijn rekening nummer achterhaald en boekt
via global select bv 186.00 euro van mijn rekening
zij blijven er bij dat ik lid ben
ik ben nooit en te nimmer lid
wat te doen ik ben al maanden aan het corresponderen met be2.
jeanne

b2E = fraude & oplichting
Doe het zeker nooit. Ik heb éénmaal lid geweest en een debitering via visa gehad. Dit is normaal maar in de kleine lettertjes staat dat ze je automatische kunnen blijven debiteren en verlengen. Dit kan volgens mij niet. Mij hebben ze een aantaal keer zo gedebiteerd. Ik was woedend maar kreeg geen gehoor bij hun helpdesk. Ik kan alleen maar sterk aanraden om nooit lid te worden. Er zijn andere datingsites die wel correct werken. Maar B2e is niet te vertrouwen!

Ik zit er ook mee!

be2 heeft sinds de zomer van 2009 om de 3 maanden geld van mijn visakaart gevorderd, ik had dit zelfs niet door!
Mijn visakaart is vorige maand geblokkeerd door mijn bank wegens internetfraude & zodoende kan be2 geen geld meer vorderen van mij. Nu dreigen ze met een incassobureau & eventuele juridische stappen.

Ik heb ook een fax gestuurd om op te zeggen & ik heb zelfs een bevestigingsemail van be2 ontvangen, daar in verklaren ze dat mijn lidmaatschap op 07/07/2010 zal aflopen, maar dat ik't bedrag van nu tot juli nog moet betalen, zonder dat ik hier ook maar ooit toestemming voor gegeven heb.

Ik betaal dus niet & indien ik een brief van een incassobureau ontvang zal ik ze ook eens bellen dan. Verder heb ik dit ook al allemaal gemeld bij de politie & bij test-aankoop.

Het kan toch niet dat een bedrijf al sinds 2004 (opgezocht via WHOIS) duizenden mensen geld afhandig maakt door louche achterpoortjes in hun gebruiksovereenkomst.

In de laatste email die ik heb ontvangen staat zelfs duidelijk dat ik dus heb opgezegd, maar als ik de som betaal die ik hen zogezegd nog verschuldigd ben, dan geef ik wéér toestemming tot automatische verlenging. Wat zijn dit voor werkwijzes?

Dit is simpelweg oplichting in zijn meest pure vorm & ik begrijp dus niet dat zo'n bedrijf nog niet opgedoekt is & dat de verantwoordelijken niet in de gevangenis zitten.

Conclusie: Uiteindelijk komt't er op neer dat ik nooit toestemming gegeven heb tot automatische verlenging, terwijl ze me toch geld afhandig hebben gemaakt. Ik wil zelfs het laatste bedrag nog betalen, indien ik zeker ben dat ik dan definitief van ze af ben! Maar dat ben ik dus niet, dus waarom zou ik dan ook betalen? Indien ze er echt een heel juridisch steekspel van willen maken, ze doen maar ... Ik sta als consument toch in mijn recht, ik heb namelijk bewijzen van opzegging & zelfs bewijzen via email dat ze zich als bedrijf 2 tot 3 maal tegenspreken in één en hetzelfde bericht.

Vandaag ontdekte ik dat Be2 al een aantal keren via Globalselect 186,00 euro van mijn rekening heeft gehaald omdat ik volgens hen lid ben. Heb een aantal jaren geleden gebruik van gemaakt maar heb het opgezegd. Wie weet betaal ik al jaren ,niets vermoedend , dit bedrag. Vind dit schandalig. Hoe krijg ik mijn geld terug???

Groet Sienja

Ook ik heb opgezegd, meer dan een half jaar geleden! Ik had ook geen enkele reactie ontvangen van een kandidaat die aan mijn criteria voldeed (binnen een uur rijden, of 70 KM vanaf mijn woonplaats) Wel twee (!) reacties van verder weg, afspraken gemaakt, elkaar ontmoet, maar het lijkt of het medewerksters van BE2 zijn: Ze zijn ongeïnteresseerd en geven zonder meer aan geen nader contact meer te willen. Ik heb een partner gevonden, maar NIET via BE2! Ik heb dit aan hen doorgegeven. Ik zou mijn profiel op non-actief moeten zetten, en dan zou alles stop staan! Ja, maar niet de betaling voor het premium lidmaatschap! Dit moet je per AANGETEKENDE brief of per fax (Heeft tegenwoordig bijna niemand meer nu e-mail gebruikelijk is geworden) opzeggen! Wordt bij het opzeggen ook niets over gezegd! Ik krijg nog steeds mailtjes van mogelijke kandidaten, echter nu van Rusland, de Oekraïne of nog verder weg. En veel jonger dan de leeftijdsgrens die ik in mijn profiel had staan! Zeer hinderlijk! Zodra mijn partner hier is, wordt dat natuurlijk lastig uit te leggen! Het lijkt er op of ik nog steeds op zoek ben naar een partner om vreemd mee te gaan!
Na contact met BE2 wordt gedreigd met juridische stappen als ik de betaling storneer. Ik zal ze nog eens per aangetekende brief op de feiten wijzen, ik heb ze ook al bij de Consumentenbond aangemeld. Als ze het geld niet terugsturen, dan zal ik ze voor de rechter moeten dagen!
Ik ben namelijk bang dat het niet zal ophouden als ik alleen maar een aangetekende brief stuur!
Het premium lidmaatschap voegt niets van waarde toe aan de site. Je kunt de antwoorden van mogelijke kandidaten lezen, maar dat zijn volgens mij toch vaak neppers. En zelfs als heel duidelijk is dat je opzegt (mail: Ik heb een partner gevonden en ik heb jullie diensten dus niet meer nodig) dan krijg je het advies je profiel op non-actief te zetten, zodat je niets meer zult ontvangen. (Geen woord over het premium lidmaatschap dat apart PER AANGETEKENDE BRIEF OF PER FAX) moet worden opgezegd, natuurlijk niet, want zo kunnen ze toch nog wat aan je verdienen)
Ik heb de Consumentenbond gevraagd dit in de rubriek Stekeligheden op de achterzijde van de Consumentengids te vermelden. Dan zijn in ieder geval de leden van de Consumentenbond gewaarschuwd tegen deze praktijken! Ik hoop dat meer benadeelden contact op zullen nemen met de Consumentenbond, samen staan we sterker!
Joep

Maar snel weer mijn profiel gewist ....leve internet maar m,n evt nwe partner kom ik vanzelf een keer tegen. Gelukkig geen verplichtingen aangegaan je merkt direct al aan de berichtjes dat dit niet klopt en fake is.

Een opmerking voor iedereen! Hoewel ze het niet op de website vermelden, kun je ook opzeggen door een aangetekende brief te sturen. Dit is wettelijk zo geregeld, daar kunnen ze niet onderuit. Ze vermelden dit pas als je vermeldt dat je niet kunt opzeggen op de methode die op de website staat. (De link is er niet, en een fax heeft bijna niemand meer!) Ik heb de Consumentenbond ingeschakeld. Als iedereen die gedupeerd is door BE2 dit nu eens doet, dan zou het mij verbazen als zij niet binnenkort op de achterkant van de Consumentengids verschijnen! (de rubriek Stekeligheden!) Geef even een berichtje door aan mij, via joep at frensen.net als je een dergelijk bericht naar de Consumentenbond stuurt (geldt alleen voor leden van de consumentenbond). Ik hoop hen hiermee bereid te vinden voor ons te procederen. Hoe meer gedupeerden zich melden, hoe groter de kans dat ze het doen!
Joep Frensen

Vergeet ik nog te vermelden: Het adres kun je vinden vanuit de website van BE2 door op help te klikken, daarna via contact hun adres achterhalen. (Natuurlijk is er geen meer logische link naar hun postadres! Maar dit is makkelijker: Hier is het adres!

be2 S.à.r.l.
291, route d?Arlon
L- 1150 Luxemburg

Ik ben op het moment reacties aan het verzamelen van gedupeerden, die niet hebben kunnen opzeggen bij BE2. (De knop op de website ontbreekt, en je hebt nu eenmaal geen fax thuis) Ik wil die doorsturen naar de Consumentenbond, als er voldoende reacties komen, dan kunnen we gezamenlijk procederen. We zullen dan alle gemaakte kosten plus een vergoeding voor de tijd die we aan brieven en emails besteden, aan de eis toevoegen. Ik vond ergens een bedrag van 20 Euro per brief of email, te verhogen met eventuele portokosten als een redelijk bedrag. Natuurlijk vraagt een advocaat meer, maar die claimt zijn kosten toch bij de tegenpartij. Als BE2 verliest, en die kans is zeer groot gezien het aantal klachten, dan zullen zij al de kosten moeten betalen, en het te veel geïncasseerde geld moeten terugstorten. Doen zij dit niet dan kan een deurwaarder (op hun kosten) er op af gestuurd worden! Ook kunnen wij eisen dat zij het vonnis openbaar maken op de site, zodat alle gebruikers gewaarschuwd zijn.
LET WEL: Dit gaat alleen op voor mensen die FINANCIEEL benadeeld zijn, bij wie onterecht kosten voor premium lidmaatschap zijn afgeschreven, terwijl ze toch hebben opgezegd! (Omdat de eis per FAX op te zeggen onredelijk bezwarend is, wie heeft er een fax thuis?, moeten ze dan alle andere wijzen van opzeggen accepteren! De knop op de website die in de voorwaarden staat, ontbreekt, en kan dus niet gebruikt worden)
Je kunt je reacties sturen naar [email protected]

Groeten
Joep

ik was lid bij be.2.be heb een fax doorgestuurd dat ik mijn lidmaatschaap op wou zeggen, ik heb één bevestiging had ,maar naar het ik hier lees zou dat ook niet voldoende zijn ,graag één antwoord gratis en zonder verplichtingen, anders zit er niets op op dan mijn kaart te blokeren ,via be2 , graag één antwoord zonder verplichting ,

deze week via brief opgezegd vandaag bevestiging per mail gekregen nu hopen dat het goed gaat ![ heb de brief van de site gebruikt] mijn lidmaatschap loopt eind okt af dus mooi op tijd ik heb ook last van nep berichten gehad van personen die niet meer lid zijn !!!

Toch nog succes: Na een lange email wisseling (waarbij in de voorlaatste email werd aangeboden om uit coulance het premium lidmaatschap een half jaar gratis te verlengen!) en diverse aankondigingen van juridische stappen en melding bij de Consumentenbond, heeft BE2 het te veel betaalde eindelijk teruggestort, althans dat geeft men in de laatste email aan. Ik heb het nog niet, maar ze zeggen dat het wel enkele dagen kan duren voordat ik het ontvang, omdat het een internationale transactie is. Ik houd jullie op de hoogte.
Ik kreeg niet mijn kosten vergoed, maar dat had ik eigenlijk ook niet verwacht, tenzij het echt een rechtszaak zou zijn geworden! Bij een minnelijke schikking worden kosten gewoonlijk niet vergoed, tenzij het echt veroorzaakte schade is!
Zodra ik het geld op mijn rekening zie staan, sluit ik dit onderzoek geheel af. Ik zie dan af van een rechtszaak, omdat de kosten wel eens boven de baten uit zouden kunnen komen. Ik raad iedereen aan om in dit geval ook te overwegen een dergelijke actie te beginnen. Het kan enkele maanden duren, maar met het aankondigen van juridische stappen KUN je tot een resultaat komen, zoals maar weer eens is gebleken.

ik denk als je de juiste stappen onderneemt volgens Be 2 geen probleem voor opzegging ,zal ik ondervinden en anders hoor je nog van mij,

beste Joep,
Vandaag kwam ik er achter dat Be2 een bedrag van 150,- af geschreven had, terwijl ik 3 x opgezegd heb en een bevestiging daarvan gevraagd heb, en NIET gekregen.
Omdat ik nergens een adres tegen kwam, heb ik per mail op gezegd. Daarvan heb ik nog enkele bewijzen. Weet jij toevallig een adres? want ik laat het er zeker niet bij zitten, ik voel mij opgelicht door deze mensen.
Vriendelijke groet,
Wil

Voor iedereen die het postadres van BE2 zoekt: Hier is het:
BE2 S.A. R.L.
291 Rue d'Arlon
L-1150 Luxembourg

Na veel dreigen en contact met de Consumentenbond heb ik het teveel betaalde bedrag terug ontvangen. Om die reden heb ik besloten geen verdere actie meer tegen hen te ondernemen. Ik kan een ieder alleen maar aanraden: Stuur een aangetekende brief naar Luxemburg, bewaar het verzendbewijs en een kopie van die brief. Wordt er niet gereageerd, geef dit dan door aan Tros Radar, of aan de Consumentenbond als je daar lid van bent. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Dan kun je mogelijk via hen de zaak laten regelen. Een brief van een advocaat is waarschijnlijk genoeg om ze op andere gedachten te brengen.
Geef in elk geval aan dat het zeer lastig is geweest het juiste adres te vinden, dat de knop om het premium lidmaatschap op te zeggen, ontbreekt, zodat je ook hun faxnummer niet kon achterhalen! Je staat dan heel sterk mocht het tot een rechtszaak komen. Ik verwacht het niet, omdat ze er alles aan zullen doen om hun gedrag uit de publiciteit te houden, en de rechter zou wel eens kunnen oordelen dat er te veel benadeelden zijn om de zaak zonder publicatie af te handelen. Dan kan er een verplichting worden opgelegd om de zaak in enkele dagbladen in Nederland en Luxemburg te publiceren, met een dwangsom bij verzuim. Dat zou hun bedrijf volledig in de vernieling helpen.
De kans is dan natuurlijk groter dat ze het "verlies" nemen en de te veel betaalde premie terugbetalen! Vermeld ook de datum waarop je voor het eerst een bericht (email of anders) hebt gestuurd om op te zeggen. Er kan dan met terugwerkende kracht worden opgezegd, zodat eventueel meer dan één periode kan worden teruggeëist. Of dat kan, is natuurlijk afhankelijk van de datum van dit bericht: Je hebt een maand opzegtermijn. Als dit bericht te laat is geweest, dan kun je die premie niet terugeisen.
Ik wens jullie allemaal veel succes bij het terugvorderen van het teveel geïncasseerde.
Joep

het fax nr is 32 24166464 dat is van de brief dat ze mij per e,mail doorgestuurd hebben, ik heb die brief gebruikt met opzegging premiumlidmaatschap ik ondergetekende- martine adriaenssens en handtekening en per fax verstuurd, heb daar ook een bevestiging van gekregen van be.2 dat mijn premiumlidmaatschap is opgezegd en het loopt af op 29.09.2011, de fax is verstuurd op 09/08/2011 om 12.00.uur heb alles opgeslagen op mijn pc en heb een bewijs van wanneer de fax is doorgestuurd en ,van be.2 dat k mijn opzegging heb gegeven en het is alleen maar oplichterij berichten van personen die mij wilde zien of leren kennen en niet meer lid waren ,ik kan u alleen maar zeggen al doende leert men ??? ben er ook in getrapt en ben er alleen maar meer 183.00 ? armer van geworden grts Martine


Bezoek Be2 Reviews over Be2

Schrijf een reactie op deze review

Stuur me een email als iemand een review schrijft over Be2
Stuur me een email als iemand reageert op mijn review
Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden