Reviews van deze auteur

Dr.

Review over Be2

Hoi allemaal, ik was er ook bijna ingetrapt! Maar niet heus! hahaha!. Oplichterij is het! Ik was net nieuw op de site en een beetje aan het rondneuzen en toen klikte ik even op registreren etc. Gelukkig voerde ik een fictieve naam en bankrekeningnummer in. Ik keek wel even op toen er een rekening op mijn email binnenkwam, maar ik zag vrij snel dat er die fictieve naam bovenstond. Ik heb alleen mijn voornaam gebruikt op de site en verder geen privegegevens ingevoerd. Mijn emailadres etc is ook geheel fictief, dus ze hebben echt nix over mij. Ik was verbaasd dat mijn fictieve rekeningnummer zogenaamd geaccepteerd werd. Ik dacht dat het geld van een wildvreemde zijn bankrekening afgeschreven zou worden, dus ik schrijf netjes een mailtje aan be2 klantenservice:
-----
Date: 29 Sep 2008
From: An
To: [email protected]
Subject: Oops
Geachte heer van Riel,
Om te proberen hoe het zat met de beveiliging van de betaling heb ik wat fictieve gegevens ingevoerd en tot mijn verbazing werden deze geaccepteerd. Ik had eigenlijk verwacht dat er eerst nog meer gegevens ingevuld hadden moeten worden, maar dit was dus niet het geval. Dit was dus in ieder geval niet de bedoeling. Ik ga ervan uit dat dit rechtgezet kan worden. Excuses voor de overlast.
M.v.g. An
-----
Twee dagen later krijg ik een bericht terug dat ik mijn fictieve lidmaatschap niet kan opzeggen en dat ik om af te melden mijn gegevens moet faxen. Dit vanwege zogenaamd verleende diensten, terwijl ik per ongeluk door een achterlijk opgezette betalingsconstructie toegang heb gekregen op basis van een tweetal fictieve gegevens. Denken die oplichters dat ik het IQ van een koe heb ofzo? Klantvriendelijk is dit sowieso niet:
-----
Date: 1 Okt 2008
From: [email protected]
To: An
Subject: Re: Oops
Beste An,
Wij ontvingen uw bericht waarin u ons verzocht het Premiumlidmaatschap te annuleren.Aan uw verzoek kunnen wij niet voldoen daar u reeds gebruik heeft gemaakt van diensten die uitsluitend tegen betaling worden verstrekt. U heeft de gelegenheid gehad om persoonlijke informatie met andere leden uit te wisselen, mogelijkerwijze heeft u reeds iemand leren kennen. Wij kunnen u derhalve niet van uw verplichtingen ontbinden. Wij hopen op uw begrip voor ons standpunt.
Om de automatische verlenging van uw Premiumlidmaatschap stop te kunnen zetten, hebben wij een schrijven met uw persoonlijke gegevens en, om veiligheidsredenen, uw handtekening nodig. Let op: een Premiumlidmaatschap dient ten minste 14 dagen voor de verlengdatum te worden opgezegd. Wij raden u aan om uw schrijven per fax te sturen daar dit sneller gaat dan per post. Ons faxnummer luidt: +31(0)20-2062027.
Gelieve de volgende gegevens te vermelden:
- Voor- en achternaam
- Adres
- E-mail adres
- Gebruikersnaam
- Datum waarop u het Premiumlidmaatschap heeft aangeschaft
- Totaalbedrag
- Evt. reden van opzegging
BELANGRIJK! Voeg a.u.b. een persoonlijke handtekening toe! Wij zullen uw fax binnen 48 uur verwerken. Wij maken u erop attent dat Premiumlidmaatschappen 14 dagen voor de automatische verlenging dienen te worden opgezegd. De verlengdatum kunt u vinden in uw profiel onder Instellingen / Premiumlidmaatschap. Verdere informatie vindt u op onze homepage onder help. Wij raden u aan om voor alle zekerheid het verzendrapport uit te printen. Met vriendelijke groet,
Peter de Jong
be2 Klantenservice
-----
Na dit bericht, een idiote respons op mijn mailtje, wist ik dat er iets niet in de haak was en heb ik be2 en oplichter gegoogled en dat was wel duidelijk... Ik heb nog een nep profiel aangemaakt om de betalingsprocedure te controleren en toen zag ik dat deze helemaal veranderd was. Niet eerst naam en bankrekening en klik verder, maar een creditcardformulier zoals je hem vaker ziet. Ik heb maar niet getest of het trukje nog steeds werkt, maar ze lijken door mijn mailtje iets geleerd te hebben en de website aangepast te hebben om mensen met nog meer zekerheid op succes te kunnen naaien. Doe het niet mensen! Omdat ze me toch niet aansprakelijk kunnen stellen heb ik hun fout nog maar even ingewreven Hahahaha!
-----
Date: 1 Okt 2008
From: An
To: [email protected]
Subject: Re: Oops
Ha oplichters. Gelukkig heb ik nog op tijd wat onderzoek naar jullie gedaan.
Jullie zouden mij moeten betalen voor het optimaliseren van jullie oplichterij, maar dat zou me medeplichtig maken en dat wil ik niet.
Als jullie toch mijn gegevens weten te achterhalen, dan weet ik dat jullie gebruik maken van hackers en/of spyware.
Houdoe en bedankt!

Sterke punten
Geen.

Zwakke punten
Teveel om op te noemen.

reacties: