Met 1 klik 59,70 euro kwijt; Lexa niet te bereiken......

Met 1 klik 59,70 euro kwijt; Lexa niet te bereiken......

Het volgende bericht zond ik naar [email protected]. Een andere manier om ze te bereiken zag ik nergens. Ik kreeg het advies om door te klikken en dan een formulier in te vullen. Maar ook al druk ik 20x op de verzendknop, het bericht wordt niet verzonden. Met andere woorden: WAARDELOOS en SCHANDALIG.
Er is al 59,70 van mijn rekening afgeschreven vandaag, hoop dat ik het kan laten terugboeken bij de bank. Ik snap trouwens niet dat dergelijke malafide organisaties nog een vergunning krijgen om automatisch te mogen incasseren.....

Het bericht:


Geachte heer of mevrouw,

Ik zat net te kijken tot wanneer mijn lexalidmaatschap loopt en zag dat het half januari afloopt.

Nu zag ik ook staan dat het automatisch verlengd zou worden (groen vinkje bij JA) wat niet de bedoeling is....

Dus klikte ik zodat er NEE kwam te staan. "Mooi; even testen" dacht ik vervolgens. En verliet de pagina en klikte om er weer op terug te keren.

Toen stond er weer bij automatisch verlengen JA. En dus dacht ik dat ik daarboven op BEVESTIGEN moest klikken.

Dat deed ik en even later zag ik dat ik mijn lidmaatschap 6 maanden was verlengd en dat er 59 euro zoveel zou worden afgeschreven.....

Dit is NIET de bedoeling!!!!!! Natuurlijk kan ik het bij de bank laten terugboeken, maar het zou fijner zijn als jullie dit recht zouden zetten.

Mocht ik in de toekomst weer terug willen op Lexa, dan neem ik nu liever op een positieve manier afscheid.


Accountgegevens: vrolijkepapa66 (Klantnummer: 20461512)
De gegevens van de aangemaakte betalingsopdracht: ? 59,70

BBT_13254340360.28972600
Full Membership voor 6 maanden

01/01/2012

Ik zou het erg op prijs stellen als u e.e.a. netjes kan regelen; maw: na 18 januari loopt mijn lidmaatschap af, geen verlenging, geen betaling.

Daarvoor alvast hartelijk dank,
Met vriendelijke groet,

Sterke punten
tja, het is een datingsite...

Zwakke punten
1. tja, het is een datingsite...
2. automatisch verlengen: als je niet oplet betaal je automatisch na je gekozen periode voor weer een nieuwe periode; kan dat niet worden omgekeerd?
3. ze zijn onbereikbaar; je kan ze niet bellen, mailen of via de site bereiken

Bezoek Lexa Reviews over Lexa

7 reacties

Hoi, op een mailtje gaan ze niet reageren. Heb ik ook geprobeerd. Je kunt het contactformulier vinden onderaan bij de vraag:
Hoe kan ik mijn automatische verlenging beëindigen, mijn profiel opschorten of definitief verwijderen?
Het is een waardeloze site, maar ik moet ze nageven.....er komt vrij snel een reactie op een ingevuld contactformulier! Succes!!!

Hoi
Ben je bereid om ook je klacht bij Kassa van de Vara en Radar van Tros neer te leggen?

Oh ja zeker! Al weet ik niet of Kassa en Radar het ook echt serieus gaan oppakken. Heb al eens een uitzending over datingsites gezien en het viel me toch wel tegen dat ze de vinger niet goed op de zere plek wisten te leggen. Het ging dan meer om de inhoudelijke kant van het daten. Nepprofielen en onjuiste aantallen actieve vrouwen - actieve mannen aangeven, dat soort zaken.
Voor nu wil ik vooral gewoon mijn geld terug en zo snel mogelijk van die site af.

Beste VP66,

ik begrijp uit uw bericht dat er een bedrag van 59,70 Euro van uw rekening is geïncasseerd en u dit graag gerestitueerd wilt zien.

Ik betreur het dat u een slechte ervaring heeft met onze website. Ik wil u dan ook graag het e.e.a. uitleggen om u een beter gevoel te kunnen geven.

Ik heb uw gegevens met betrekking tot het profiel "vrolijkepapa66" voor u nagekeken en ben verheugd u te kunnen melden dat ik de betaling van 59,70 Euro voor u heb geannuleerd. U zult dit bedrag binnen 4 tot 8 weken op uw rekening gerestitueerd zien.

Graag wil ik u nog even uitleggen hoe deze betaling tot stand is gekomen.
Ik heb uw gegevens voor u nagekeken en kan u melden dat u reeds bij betaling van uw Full Membership heeft aangegeven geen gebruik te willen maken van een automatische verlenging. Omdat uw membership niet automatisch verlengd wordt, ontbreekt bij u de optie om deze stop te zetten. Wanneer u dus probeert uw automatische verlenging stop te zetten die u niet heeft, komt u op onze betaalpagina terecht, waar u eventueel een nieuw Full Membership kunt aangaan.

Om na te gaan of u gebruik maakt van een automatische verlenging, gaat u naar de tab "Mijn account" en klikt u vervolgens op "Mijn instellingen". Hier kunt u bij het kopje "Mijn Membership" terug vinden wanneer een volgende betaling zal plaats vinden. Staat hier geen betaling vermeld, dan maakt u geen gebruik van een automatische verlenging.

Ik hoop dat deze informatie iets meer verduidelijkheid schept. Mocht u toch nog vragen hebben en of opmerkingen dan kunt u altijd contact met ons opnemen via de "Help" link onderaan de website. Hier klikt u op een willekeurige categorie en vervolgens op een willekeurige vraag. Wanneer u dan naar beneden scrolt kunt u op de link "Stel een vraag" klikken. Vervolgens kiest u een categorie waar uw vraag betrekking op heeft en schrijft u uw bericht en klikt op "Bevestigen". Op de volgende pagina klikt u op de knop "Ja" om uw bericht naar ons te verzenden. Wanneer u bent ingelogd op uw profiel ontvangt u hier een bevestiging van. U zult binnen 48 uur een antwoord ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Christine
Lexa Team

Beste Christine,
Fijn dat er even is 'ingezoomd' en dat er zo tot een oplossing wordt gekomen. Dank daarvoor.

Twee puntjes: 1. er stond op de betaalpagina bij automatisch verlengen toch echt een vinkje (groen meen ik)... dus dan denk ik "daar moet ik wat aan doen!" 2. het is ontzettend makkelijk om per ongeluk iets te betalen en het is ontzettend moeilijk om dat te corrigeren... eigenlijk is dat mijn allergrootste bezwaar. En dat laatste geeft ook erg het beeld dat jullie het expres doen; "mensen er in luizen". Door bijvoorbeeld een extra bevestiging te vragen a la "weet u het zeker? j/n" zou die schijn al een stuk minder zijn...

Ik had mijn profiel overigens gisteren verwijderd. En kreeg van de bank bericht dat ze de incasso voorlopig terugboeken totdat duidelijk is of er een machtiging was. Dus terugstorten en terugboeken moet even worden afgestemd..

Ik wilde mij 19 maart voor 1 maand abonneren op lexa....tot mijn verbazing zat ik ineens op een site waar stond dat ik mij voor 6 maanden zou gaan abonneren. Ik dus terug om te kijken waar ik 1 maand kon aanklikken......neregens te vinden. Gezocht en gezocht. Dus kapte ik het af. Heb ik twee bevestigingen ontvangen dat ik twee keer 6 maanden ben geabonneerd. Ik direct proberen om hun aan te geven dat dit allemaal niet was wat ik wilde. Inmiddels ben ik een dag verder....op geen enkele manier is het mij gelukt contact met lexa te leggen.....net geinformeerd bij mijn bank .....en de twee keer 6 maande zijn al afgeschreven! Wat kan ik het best doen???? Wie heeft er een tip? Of een telefoonnummer....het 0800 nummer hierbove vermeld is niet gebruikt. Ik ben zo kwaad!

Bezoek Lexa Reviews over Lexa

Schrijf een reactie op deze review

Stuur me een email als iemand een review schrijft over Lexa
Stuur me een email als iemand reageert op mijn review
Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden