Reviews van deze auteur

reacties:

Review: Wat een ellende

Hoi, hier hetzelfde probleem. Ik kreeg een incasso van 37,50, maar ik zag deze op tijd in mijn internet bankieren en heb hem geblokkeerd. Ook heb ik via de mail ‘requests to delete account’ gestuurd, maar geen reactie gekregen. Raden jullie toch wel aan om te bellen naar dat nummer? Ik heb ook de ACM een mail gestuurd, maar nog geen reactie. Ik ben wel bang door de bovenstaande berichten voor een Nederlands incassobureau. Ook heb ik naar novanet een bericht gestuurd en nog geen reactie. Wat raden jullie nu aan om te doen?

Review: Wat een ellende

Ik heb niet naar dat buitenlandse nummer gebeld om accounts te verwijderen/abonnementen op te zeggen. Raden jullie aan dit wel te doen of denken jullie laat maar zitten het is oplichterij? En is het NovalNet AG nou echt die de betalingen stuurt of is dat een nepper?

Review: Wat een ellende

Ik heb inmiddels een betalingsherinnering gekregen met verhoging van 6euro van Novalnet AG. Hoe serieus moet ik dit nemen? Iemand die dit al tijden geleden heeft gehad? Ik ben bang als dit doorgaat dat het oploopt en ik het überhaupt niet kan betalen.

Review: Wat een ellende

Gibsmir.com en benaughty.com en nog niet gebeld naar die nummers om te cancellen

Review: Wat een ellende

Ik heb zojuist bevestiging gekregen dat beide abonnementen zijn stopgezet. Nu moet ik wachten op een code om het account te verwijderen en dan is dat denk ik geregeld. Wel heb ik dus van NovalNet AG een aanmaning van 43,50 en het verzoek deze voor 13 juli te betalen. Ik overweeg nu om dit gewoon te doen zodra de accounts zijn verwijderd. Is er toevallig iemand die hetzelfde probleem al een tijd geleden ofzo heeft gehad. NovalNet AG is wel gewoon een serieus bedrijf volgens mij en de code die erbij wordt gestuurd klopt wel gewoon. Weliswaar op een andere naam, maar wel gelinkt aan mijn bankrekening. Dit kan echt toch deurwaarders in Nederland leiden volgens mij. Alleen 43,50 is me dat niet waard.

Review: Wat een ellende

Frank, ik heb nadat ik "REQUEST TO STOP PAYMENT" heb gemaild een 'bevestiging opzegging automatische incasso gekregen' van zowel gibsmir als benaughty. Vervolgens ben ik naar account verwijderen gegaan (dit was deze keer wel mogelijk) en daar eindigde het met we sturen een email met de annuleringscode. Dit duurde vervolgens een uur en daarna heb ik deze ingevoerd op beide websites en heb ik bevestiging gekregen van de verwijdering/deactivering van het profiel. Dus dat zit goed nu denk ik. Pas wel op, ik las in deze bevestigingsmail dat je account weer wordt aangemaakt op het moment dat je nog een keer inlogt (heel gevaarlijk dus).

Om in te gaan op je vraag, ik vind het natuurlijk ook niet rechtvaardig om dat te betalen maar ik heb gewoon geen zin in nog meer shit. De accounts zijn verwijderd. Ik wacht wel nog met overmaken op reactie van de fraudehelpdesk, de ACM, Consuwijzer of advies van de bank. Ik heb immers sowieso tot 13 juli om te betalen. Wat voor datum staat er in jouw aanmaning als ik vragen mag? Volgens mij is het oprecht gevaarlijk om niet te betalen. Een Nederlands incassobureau zal de prijs nog lekker opvoeren en een civiele rechtszaak ga ik echt niet aan beginnen. Overigens heb ik ook gemaild naar Novalnet AG, maar die zullen waarschijnlijk wel wel pas reageren na een lange tijd.

Review: Wat een ellende

@wim. Ik heb naar dat email adres gemaild. Ook als reply op het mailadres dat je na wachtwoord vergeten te hebben geklikt mailt. 2 dagen later gebeld naar dat nummer en het was al geannuleerd zeiden ze en dat kloptje. Overigens was het een goed engels sprekende aziatische vrouw en was het contact niet vervelend ofzo. Gewoon dominant zijn en ID nummer zeggen en je mailadres. Mijn stappen had ik in het lange bericht van gister al gezet. Laat maar weten als je nog een specifieke vraag hebt.

Review: Wat een ellende

Frank, je zal na het stopzetten van het abonnement een bevestigingsmail krijgen dat de automatische incasso stopt. Daarna kan je op de website inloggen en account verwijderen. De laatste stap daarvan is een annuleringscode invoeren die je binnen een uurtje krijgt opgestuurd. Wanneer je deze invoert krijg je al gauw een bevestigingsmail met de deactivering van het account. Zolang je die laatste mail van deactivering niet hebt gehad, kan je en moet je gewoon nog inloggen om het te verwijderen.

Review: Wat een ellende

De mailadressen zijn: [email protected] en
[email protected]

Wat bedoel je overigens met dreigmails? Alleen bedreigingen zou ik me niets van aantrekken. Echter is novalnet wel een serieus bedrijf, daar moet je zeker mailtjes naar sturen dat het om fraude gaat.

In de mailtjes heb ik gewoon ‘REQUEST TO STOP PAYMENT’ gezet als titel en in het bericht hetzelfde. Iets in de zin van ‘the payment needs to stop now and the account must be deactivated!’

Review: Wat een ellende

Die mail van novalnet daar staat een TID nummer in. Als je deze invoert krijg je toch echt jouw bankrekening. Zo n derde partij als novalnet regelt slechts betalingen voor anderen. Het is niet fake denk ik. Wel ben ik het met je eens dat het vreemd is dat een reactie zolang uitblijft van hen. Ik heb ze donderdag gemaild, jij?

Jammer dat de mensen die in mei al reviews hier hebben gepost, niet reageren. Ben wel benieuwd wat er bij hun is gebeurd in de tussentijd.

Review: Wat een ellende

Wim, ik heb idd ID nummer en email adres erbij gezet. Geen dreigmails gehad. Alleen betalingsherinnering van novalnet. Ik kreeg binnen twee dagen een reactie en op de website als ik inlogde kon ik ziet dat het was geannuleerd

Review: Wat een ellende

Helemaal niks.

Review: Wat een ellende

Ik was niet helemaal duidelijk zie ik. De betaling is zeker niet geannuleerd. Om eerlijk te zijn denk ik dat deze gewoon betaald moet worden. Ik had het over de accounts op benaughty en gibsmir. Overigens heb ik een mail van de customer service van gibsmir gekregen met de uitleg dat ik een zogenaamd 2 voor de prijs van 1 abonnement heb afgesloten en dat ik niet binnen de termijn van 20 dagen heb geannuleerd. Hele dikke oplichterij maar volgens mij moet ik wel betalen.

Review: Wat een ellende

Dear Sir,
Thank you for contacting Customer Support.

While you were buying a membership at BeNaughty.com, there was an offer to get a free trial at GibsMir.com.
It was a special offer '2 for 1' on the same payment page. Also, there was an option to refuse this offer by unmarking it.
As we can see, this offer was accepted by you and you received confirmation emails from both sites to your email address.
According to our Terms of Use, you could cancel any of these sites anytime before the expiration date online or by giving us a call. Unfortunately, you didn't do that and the charge for the next month has been applied.
We apologize for any inconvenience caused.

We have canceled your subscription. No further payments will be deducted from your account.
According to our system data, this payment of EUR 37.50 has not been received because it cannot be cashed in due to lack of funds. If you do not have sufficient funds in your account, you will receive a reminder from the bank that the selected subscription should be paid within 20 days.
After the expiry of the 20-day period, unpaid invoices will be passed on to the appropriate collection agency.
The outstanding amount is to be paid.

If you have any queries concerning the site, please do not hesitate to contact us.

Mit freundlichen Grüssen,
Kundendienst.

Dit stuurden ze. Die 20 dagen gaat over het betalen zie ik dus het klopte niet helemaal wat ik zei.

Review: Wat een ellende

Ja het is gewoon kut, we zijn er allemaal een beetje onbewust ingetuind. Allereerst is het belangrijk dat iedereen de fraudehelpdesk belt (088-7867372), want mailen duurt gewoon lang voordat je een reactie krijgt. Dit is een betrouwbare overheidsinstantie, dus geef je echte naam/adres etc op. De ACM en Consuwijzer heb ik ook per mail ingelicht. Zelf ben ik wel juridisch geschoold, dus ik zal ook contact opnemen met het juridisch loket. Echter voorspel ik dat het lastig wordt om advies in te winnen, omdat zij niet weten waar we mee akkoord zijn gegaan. Zelf weet ik het eigenlijk ook niet. Iedereen in dit forum beweert in zijn recht te staan en dat betwijfel ik wel een beetje. Aan de andere kant las ik op klacht.nl dat iemand een klacht indiende na door een Nederlands incassobureau te zijn benaderd en dat dit ertoe leidde dat het incassobureau de zaak liet vallen. Ik ben bang dat bezwaar maken pas gaat als er een Nederlands incassobureau aan te pas komt. Melding maken van fraude moet iig wel gebeuren. Verzamel sowieso bewijsmaterialen. Hiermee bedoel ik dat je nu mailtjes moet sturen naar alle emailadressen die je tegenkomt dat je niet hebt ingestemd met een abonnement en eist dat de betalingen per omgaande worden stopgezet en de accounts verwijderd. Hierdoor zal je in ieder geval in je recht staan voor toekomstige incasso’s. Het is lastig om erachter te komen of je in je recht staat wat betreft de eerste incasso. Mijn eerste en enige betaling was 13juni en opzegging officieel 4 juli. Er bestaat zoiets als een grijze en zwarte lijst voor algemene voorwaarden waarin ‘vermoedelijk onredelijk bezwarende bepalingen’ zijn opgenomen. Deze automatische incasso zal er ongetwijfeld tussen staan. Maar zij zullen wel op allerlei shady manieren dit omzeilen.

Review: Wat een ellende

Ik heb niet gedreigd in het opzeggen van de abonnementen en accounts. Wel gwn in caps lock en een uitroepteken. Het bellen vond ik helemaal niet onaangenaam zoals ik al eerder had gezegd. Prima engels sprekend en meewerkend, maar wel hele tijd zelf de leiding van het gesprek genomen. Wel heb ik gedreigd nadat het was opgezegd over de betaling, maar geen reactie daarop. Wat ik lastig vind aan het hele verhaal is dat zij random namen toewijzen aan iedereen, wat in mijn ogen een schijn geeft van een bewustzijn bij hen dat ze fout bezig zijn. Aan de andere kant hebben we, ondanks dat we zijn misleid, weldegelijk ergens mee ingestemd. Ik houd jullie op de hoogte

Review: Wat een ellende

Ik heb contact opgenomen met het juridisch loket. Ik hoop dat zij me verder kunnen helpen. Dit soort verbintenissenrecht is wel ingewikkeld. We voelen ons allen misleid. Ik wil ook van de onzekerheid af natuurlijk, maar ga vooral niet stressen. Het komt goed. Als blijkt dat ik wel voor een maand dien te betalen, so be it. Eigen schuld ook wel een beetje. Ik wacht het af. Ik graag me echt af hoe het bij de anderen is afgelopen die hier al tijden geleden recensies hadden gepost.