Desillusie

Kort geleden heb ik mezelf ingeschreven bij MADCompany. Het concept trok me wel aan en dit leek toch anders dan de reguliere datingsites. Maar wat een tegenvaller is dit gebleken. Helaas kwam ik daar pas achter nadat ik de contributie voor drie maanden had overgemaakt.

De website wordt totaal niet meer onderhouden. Nieuwsberichten zijn van enkele jaren geleden. De laatste was van 2012. Verschillende links op de site werken niet meer, bij “blogs”dwarrelt het stof ook van de wanden en mocht je (op verschillende momenten) willen weten wie er nog meer online zijn, dan ben je over het algemeen de enige. Het kan natuurlijk dat die meting ook niet meer werkt, maar dat zullen we nooit weten. Zelfs de “actieve” leden zijn voor het laatst maanden geleden ingelogd geweest. Op het moment van inschrijving krijg je de mogelijkheid om een profielfoto te plaatsen. Volgens de melding wordt die na goedkeuring vrijgegeven. Prima natuurlijk, maar dat goedkeuren en vrijgeven, dat mechanisme blijkt ook wat roestig. Je kunt wachten tot je een ons weegt, maar er gebeurd niets. Achteraf bekeken zie je dat ook aan de overige “nieuwe” leden. Op het moment van schrijven ook geen foto bij de profielen. Die wachten waarschijnlijk ook nog steeds.

Ok, dit is niet waar we ons geld aan willen uitgeven. Even kijken bij de voorwaarden: hee, daar staat een bedrag van € 20,00 voor drie maanden. Ik heb toch echt net € 25,00 overgemaakt. Maar natuurlijk, ook dit signaal van achterstallig onderhoud past perfect in het geheel. Na een diepe zucht dan toch maar besloten om een berichtje naar de eigenaar/beheerder te sturen en te hopen op enig begrip. In de eerdere reviews heb ik gelezen dat je min of meer niet moet zeuren over de contributie, aangezien deze laag zou zijn in vergelijking met andere sites. Even voor de duidelijkheid: het gaat mij zeker niet om het zeuren en er is in dit geval ook geen sprake van frustratie. Het gaat mij om het aanbieden van een dienst en het feit dat er een wanprestatie geleverd is. In dit geval zou ik daar nog geen euro aan willen uitgeven. Zou het hier nu gaan om een actuele en goed onderhouden website, waarbij ook de respons op het goedkeuren van foto’s van een acceptabel niveau zou zijn, dan zou ik zeker niet klagen. Dan is het gewoon pech dat het niet drukker is. De eigenaar reageert nu wel binnen twee dagen. Overigens wel erg bot. Terugbetalen? Nee, dat gaat niet. Volgens de reactie van de eigenaar krijg je bij de bakker ook je geld niet terug als het brood niet lekker is. Ok, dit is dus het niveau waarop gecommuniceerd wordt. Kleine hint voor de eigenaar: hoeveel brood denk je dat die bakker nog verkoopt als de spinnenwebben aan de toonbank hangen? Hier ga ik dus mijn energie verder niet in steken. Ik post wel een review, zodat anderen gewaarschuwd zijn en dit de eigenaar wellicht aan het denken zet. Deze website lijkt nu meer een goedkope manier om zo af en toe geld binnen te krijgen dan een project waar iemand daadwerkelijk moeite voor doet en er voor zorgt dat de klanten en bezoekers tevreden zijn. Note aan mezelf: voortaan eerst even wat meer rondkijken voordat ik in alle enthousiasme de contributie overmaak.

Sterke punten
Het concept op zich is goed. Een andere insteek dan de meeste datingsites.

Zwakke punten
- Onderhoud in de breedste zin van het woord
- Het blijkt geen actieve, goedwerkende website te zijn

Bezoek MAD Company Reviews over MAD Company

Schrijf een reactie op deze review

Stuur me een email als iemand een review schrijft over MAD Company
Stuur me een email als iemand reageert op mijn review
Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden