Ons bureau werkt met de zogenaamde Persoonlijke Bemiddelingsmethode. Dat wil zeggen, dat ten doel gesteld wordt, zo goed mogelijk bij elkaar passende partners aan elkaar voor te stellen, na gedegen vooronderzoek van achtergronden, interessen etc., en zoveel mogelijk rekening houdend met de wensen van de partnerzoekenden.

Haloa Reviews

    Weinig leden en duur

    Naar aanleiding van negatieve reviews van J.Drenthe en de reactie daarop van Haloa ben ik de website van Haloa gaan bestuderen en hier volgt mijn analyse.

    Het lijkt allemaal heel mooi wat Haloa beschrijft op hun website, over hoe ze mensen bemiddelen. Als ik de contactadvertenties bestudeer en analyseer dan valt er nauwelijks te matchen. Ik ga ervan uit dat leden die geen contactadvertentie plaatsen te verlegen zijn, of niet durven, of teveel prijs stellen op hun privacy. Dat soort mensen zullen altijd alleen blijven. Waarom Haloa zegt dat het geschikt is voor 30 plussers is mij een raadsel als de gemiddelde leeftijd 50 plus is. Ik raad de lezers van dit review Haloa af en wel omdat er nauwelijks leden zijn waarvan de meerderheid leden zijn van het Apostolisch Genootschat (ikzelf ben niet gelovig). Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen. Het veel te duur is (prijslijst ontbreekt). Verder raad ik het af omdat er geen keurmerk is van Thuiswinkel Waarborg. BER is geen erkende keurmerk, want dat hebben de relatiebureau's zelf opgezet. Het is dan alsof de slagers hun eigen vlees keuren, dus niet onafhankelijk. Kort samengevat niet aan beginnen.

    Sterke punten
    1 - Website ziet er mooi en verzorgd uit (veel mooie beloftes).
    2 - Inzicht in de leden door de contactadvertentie (maar dat zijn er slechts 21).
    3 - Gratis telefonisch bereikbaar (waar je wordt overgehaald om lid te worden?)

    Zwakke punten
    1 - Prijzen ontbreken, dan moet het wel duur zijn, want als het goedkoop was dan stonden de tarieven er wel bij.
    2 - Weinig leden, slechts 21 contactadvertenties, daarin niet te matchen vanwege te grote afstand en verschil in religie.
    3 - Bij contact met de website moet je al je gegevens invullen.
    4 - Opvallend veel leden van het Apostolisch Genootschap (vrouwen 75%, mannen 56%). Minder dan 0,1 procent van de Nederlanders is daar lid van.
    5 - Gemiddelde leeftijd is ouder dan 50 jaar.
    6 - In de meeste provincies geen leden, of alleen mannen of alleen vrouwen.
    7 - Geen erkenning van Thuiswinkel Waarborg.
    8 - BER is een onbetrouwbaar keurmerk. Het wordt niet erkend door de Consumentenbond, Autoriteit Consument & Markt en diverse overheidsinstellingen.
    9 - Geen email adres.
    10 - Niet goed, geld weg garantie (Dat is bij alle relatiebureau's).

    Nogmaals waarschuwing om niet met Haloa relatiebemiddeling in zee te gaan

    Gaarne wil ik iedereen die een partner zoekt en nog geen kennis heeft genomen van mijn vorige waarschuwingen en ervaring nogmaals waarschuwen om vooral goed na te denken voor U met Haloa in zee gaat. Mogelijk hebt U de uitzending van recht in de regio van 17 oktober 2013 gezien. In die uitzending adviseerde mr. Visser om alsnog om de tafel te gaan zitten om tot een oplossing te komen.. Nou, dat heeft geen enkele zin. Mr. Visser gaat voorbij aan de kern van het probleem. Haloa heeft helemaal geen geschikte partners ingeschreven. In elk geval niet voor mij. Aangezien er zeer duidelijke afspraken waren gemaakt waaraan dames moesten voldoen kreeg ik voorstellen die nergens op slaan. Ze zeggen overigens zelf ook dat ze geen blik met partners open kunnen trekken. Nee, je moet kennelijk wachten tot er iemand wordt ingeschreven die wel voldoet. Haloa zegt bij Mr. Visser dat ze 13 maanden de tijd hebben om voorstellen te doen. Nou, daar ga ik niet op zitten te wachten. Het zou m.i. tot de mogelijkheden kunnen behoren dat ze een medewerker sturen die zich voor moet doen als partnerzoekende. Dan is de ingeschreven persoon weer even zoet gehouden. En zo komen ze dan die 13 maanden wel door. Weg € 750,00. Iedereen die meer wil weten over de praktijken van Haloa kan contact met mij opnemen [email protected]

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Wel geld opstrijken terwijl daar niet de afgesproken inspanningsverplichting tegenover staat. Ik heb nooit meer iets van ze gehoord.

    uitzending Recht in de Regio

    Na zeer negatieve ervaringen met Haloa personlijke relatiebemiddeling wilde ik mijn geld terug. Ik constateerde en concludeerde dat ze in het geheel geen geschikte partners voor mij hadden. Dat zeggen ze later ook zelf. Ze kunnen geen blik met partners open trekken. De consulente verklaarde tegen mij dat ze wel heel geschikte dames hadden. Maar dat was VOOR het tekenen van het contract. Toen werd alles heel mooi voorgespiegeld. Ik heb het conflict voorgelegd aan Mr. Visser in het programma Recht in de Regio. Dat wordt waarschijnlijk uitgezonden op vrijdag 25 oktober. Maar mr. Visser ging voorbij aan de kern van het probleem. Ze hebben helemaal geen inschrijvingen , in elk gevan niet in mijn regio.Hij adviseerde om nogmaals om de tafel te gaan zitten om tot een oplossing te komen. Maar dat heeft geen enkele zin want daar krijgen ze geen geschikte dames door. Nu ben ik bezig zoveel mogelijk mensen die een partner zoeken te waarschuwen om goed na te denken voor ze met Haloa in zee gaan. Kijk dus 25 oktober naar het programma Recht in de regio om 19. 25 uur op NED 2 en oordeel zelf.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    waardeloos bedrijf. Is alleen maar op geld uit. Na ondertekening van het contract wordt je 13 maanden aan het lijntje gehouden. Daar had ik geen zin in.

    DE HEER DRENTHEN KRIJGT GEEN GELIJK VAN MR FRANK VISSER!

    Binnen drie weken ontving de heer Drenthen van ons drie voorstellen waarvan er 2 inderdaad minder gelukkig waren. Met het derde voorstel is nooit contact geweest omdat hij zijn onvrede toen al bij zijn rechtsbijstandverzekeraar had liggen. Dat is natuurlijk niet erg bevorderlijk voor de samenwerking. De rechtsbijstandverzekeraar staakte al vrij snel haar acties, waarschijnlijk omdat zij niet echt achter de zaak stonden. Dat was niet genoeg! Op naar "Recht in de Regio" waar hij echter ook zijn gelijk van Mr. Frank Visser niet kon halen. Om de doodeenvoudige reden dat hij geen gelijk heeft! Oplossingsgericht denken, tolerantie en een positieve houding lijken niet zijn handelsmerk.
    Relatiebureau Haloa

    Sterke punten
    Wij doen ons best voor iedereen!

    Zwakke punten
    Helaas kunnen wij niet iedereen direct helpen! Ook wij kunnen geen blik partners open trekken!

    Aanscherpen wet m.b.t. datingsites

    Ik kom nog even terug op mijn klacht over Haloa. Ene Dirk reageerde dat hij dezelfde ervaringen heeft als ik en dat hij vindt dat de wet aangescherpt moet worden.. Daar ben ik het volledig mee eens. Maar het zou al beter zijn als de BER (Branchevereniging voor Erkende Relatiebureaus) beter oplet bij het erkennen van een datingsite. Haloa is namelijk aangesloten bij de BER. En dat is voor mij onbegrijpelijk. Ik heb nog geen enkel positief woord gelezen over Haloa en ik begrijp dan ook niet hoe ze van deze vereniging lid kunnen zijn.. Dat heb ik intussen ook voorgelegd aan de BER. Ben benieuwd naar hun reactie. Het zou goed zijn om Haloa "uit de lucht"te halen. Dan worden tenminste niet meer serieuze singels die een partner zoeken teleurgesteld. Ik zal er in elk geval de komende tijd alles aan doen om Haloa te stoppen met alle daartoe mij ten dienste staande middelen.

    Sterke punten
    GEEN. Of het zou al moeten zijn dat de cosulente uiterst bekwaam is om iemand te misleiden met mooie praatjes.

    Zwakke punten
    Waardeloze datingsite. Ik he b nog niemand gehoord die ook maar iets positiefs te melden had.

    waarschuwing om niet met Haloa in zee te gaan

    ook ik heb zeer negatieve ervaringen met Haloa. Het intakegesprek was duidelijk en veelbelovend, precies zoals ik in andere reviews las.. Maar dan gaat het mis. Als de centen binnen zijn dus. Je krijgt totaal niet de voorstellen zoals is afgesproken als je al voorstellen krijgt. Dat heb ik ook van anderen gehoord waar ik contact mee heb gehad. Ik heb via mijn rechtbijstandverzekering een advocaat ingeschakeld. Ik wil mijn geld terug. De advocaat constateerde dat ze binnen de grenzen blijven en dat ze juridisch in mijn geval niet zijn aan te pakken. Zelfs de advocaat kreeg op het laatst geen antwoord op correspondentie. Hoewel een rechtzaak er dus niet in zit ben ik van mening dat het niet door de beugel kan. Nu ga ik met alle mij ten dienste staande middelen proberen anderen te waarschuwen. Denk goed na voor U met Haloa in zee gaat.

    Sterke punten
    Het intakegesprek was zo veelbelovend dat zelfs ik er in trapte. Daar verbaasden anderen zich over.

    Zwakke punten
    Na het intakegesprek gaat het mis. Na ondertekening van het contract heeft de cosulente opeens haast.

    Bijzonder laag resultaat

    In een periode van bijna 6 maanden heb ik slechts 1 serieus voorstel ontvangen.
    Na de inschrijving ontving ik binnen twee weken een voorstel.Dit contact had na 2 ontmoetingen geen vervolg,hetgeen vanzelfsprekend natuurlijk mogelijk is.
    3 maanden na de inschrijving heb ik tweemaal telefonisch aangegeven dat ik nog steeds wachtte op nieuwe contactvoorstellen.Toch moest ik nog 6 weken wachten voor ik een nieuwe contact kon maken......en wat voor een.....na een afspraak met haar bleek dat zij zeer verrast was door de stichting omdat zij al 2 jaar uitgeschreven was!Zij heeft zich laten overhalen omdat ze vond dat ze dan toch maar op een papiertje reageerde.
    Hierna heb ik de stichting gemeld dat zij mijn vertrouwen in de stichting zeer geschaad hadden en dat ik geen contactvoorstellen meer wilde ontvangen;tevens heb ik voorgesteld dat ik een groot deel van het betaalde bedrag van 850 euro wilde terugontvangen.Toen zij mij tijdens het sporten telefoneerden, spraken wij af dat zij mij de volgende dag zouden terugbellen.Tot op heden(30dec.)hebben zij niets van zich laten horen.

    Sterke punten
    Het intakegesprek ,de duidelijkheid,het vertrouwde overkomen.

    Zwakke punten
    Niets van zich laten horen.
    Geen duidelijke antwoorden op telefonische vragen.
    Niet nakomen van een telefonische afspraak.
    Niets laten weten waarom een contactvoorstel wordt gedaan van een vrouw die al 2 jaar is uitgeschreven.
    Geen reactie op mijn schrijven m.b.t.teruggave van een groot deel van mijn betaalde inschrijfgeld.

Deze website is niet meer actief

Schrijf een review